Translate

czwartek, 3 maja 2012

                                                 Hej
 Wczoraj postanowiłam upiec banalne ciasto. Przepis znalazłam na bardzo fajnej stronie http://www.kwestiasmaku.com/ . Są tam naprawdę boskie przepisy, a ja uwielbiam patrzeć na zdjęcia tych smakołyków i marzyć. Wracając do ciasta wyszło pyszne. Tak proste w przygotowaniu, a tak dobre.
 Więc oto przepis, który tak jak już wcześniej wspomniałam pochodzi ze strony:
http://www.kwestiasmaku.com/.



 Składniki:

800 g truskawek - ja użyłam tylko 250, ale pokroiłam na plasterki :)
200 g cukru pudru
200 g miękkiego masła
4 jajka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
250 g mąki


Kruszonka:
 
75 g cukru
150 g mąki
75 g masła
cukier puder


Przygotowanie:
  • Piekarnik nagrzać do 180 stopni. Okrągłą formę z odpinaną obręczą o średnicy 24 cm wysmarować masłem (ciasto można też piec w prostokątnej blaszce ).Przygotować kruszonkę: na małym ogniu na patelni roztopić masło, dodać cukier a po chwili mąkę, wymieszać, ostudzić.
  • Ucierać masło z cukrem pudrem na gładką i puszystą masę, przez minimum 8 minut. Nie przerywając ucierania dodawać kolejno po jednym jajku, w około 3 minutowych odstępach czasu. Następnie dodawać po kilka łyżek przesianej mąki z proszkiem do pieczenia i miksować już na mniejszych obrotach miksera i krócej, do połączenia się składników.
Ciasto przełożyć do formy, na wierzchu rozłożyć truskawki (większe pokroić na połówki). Posypać kruszonką i wstawić do nagrzanego piekarnika. Piec przez 60 - 70 minut. Po ostudzeniu posypać cukrem pudrem, zdjąć obręcz ciasta i pokroić

I oto kilka zdjęć, które są prawie krok po kroku ;)





                                    

                                           Mniam....



Ciasto naprawdę dobre =)

Pogoda jest dziś piękna. Jest odrobinkę zimniej niż np. wczoraj, przedwczoraj i to mnie cieszy, bo bardzo lubię jak jest ciepło itp., ale ostatnimi czasy nie czuć było w ogóle wiosny tylko od razu lato. Mam nadzieję, że pogoda będzie taka jak najdłużej. :) 



Pozdrawiam Was gorąco

Love...Vicky ♥

4 komentarze:

  1. Wygląda przepysznie!
    Polecam Ci również tą stronę: http://mojewypieki.blox.pl/html
    Też można się napatrzeć :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej, mega upetycznie wyglądające ciasto mmm ;))
    Zajrzyj na mojego bloga ;** ♥
    pozdrawiam, Ania !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz bardzo fajny blog Aniu :) Pozdrawiam :)

      Usuń